söndag 8 maj 2011

Sportspegeln signerad JW och JBH

Dags för helgens - och veckans - Sportspegel! Vi inledde helgen med lätt löpning i fredags kväll, styrde över fokuset mot golf på lördagen för att på söndagen ägna oss åt respektive favoritsport, dvs. golf för JW och löpning för JBH.

Jag lär mig mer och mer om golf men ibland tar jag fel på vad som är bra och inte. JW slog igår ett 165 meters slag med Järn 5:an och bollen stannar 1 meter från hål (övre bilden). Det var väl bra... säger jag. JW skakar på huvudet och går vidare. Det var tydligen väldigt bra, inte "väl bra". Idag gick han sista 9 på -2 och gjorde en Eagle (för er icke golf-kunniga, dvs slog bollen i hål på 2 slag på ett par 4-hål)! Min duktiga kille!Laddad för söndagslöpning! Idag blev det ett ordentligt långpass - faktiskt mitt livs längsta långpass, borträknat Köpenhamns marathon. 25.5 kilometer sprang jag, det tog 2.28 h. Ungefär 5.48-5.50 km/min. Det var nog mitt livs bästa långpass också! Jag kände mig pigg och stark hela vägen. Det känns att kroppen börjar vänja sig vid längre löpning nu. Efter nästan 2 h löpning kände jag mig oförskämt pigg och bara väntade på dippen, som aldrig riktigt kom. Jag sprang 3 varv runt Limsjön och 1 varv runt Lima.


Det var varmt ute men inte outhärdligt. Jag drack vatten och sög i mig en gel. I öronen hade jag P3 Digilistan, perfekt! Efteråt försökte jag göra allt för att hjälpa återhämtningen på traven... 1.Gick en bit 2.Spolade benen med kallt vatten 3.Lade mig med benen högt i 10 minuter. 4.Stretchade.



Gångna veckan var en riktig kalasvecka ur träningssynpunkt! Jag avverkade 1 kvalitetspass (400 m intervallerna), 1 progressivt distanspass (15.2-km), 2 kortare löppass med syster resp. JW på 6 km vardera, och dagens långpanna. Tyvärr hann jag bara med ett styrketräningspass på gymmet. Balansbrädan har jag lekt med nästan varje dag. Kommande vecka blir det mindre träning, jag ska resa både till Stockholm och Motala och restiden kommer stjäla träningstiden. Men några pass ska det väl ändå bli...

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det var ett grymt långpass ju! Ungefär samma fart som jag höll men lite längre än mitt :)

elina sa...

Bra bra JÄTTEBRA! Sjukt imponerande att springa så himla långt alldeles själv.


Jag måste börja öka mina springsträckor här i Uppis snart, men nu blir det ju några dagars springuppehåll igen. Blir nog inte förrän på söndag möjligtiv!

Julia sa...

OJ vad bra jobbat!! Riktigt imponerande:)

Emelie sa...

bra jobbat! du får höra av dig om du får tid och lust över i stockholm :)

kram!

Malin sa...

Bra gjort. Du är så duktig på att lägga upp träningen bra. En annan springer mest samma runda om och om igen, på rutin.

Tack för att du inspirerar!

elly sa...

gud vad härligt det låter! jag har avnjutit helgens sol från två olika balkonger (i två olika städer) och i övrigt inte varit ute så mycket. foten har gjort konstant ont sedan förra besöket hos sjukgymnasten och idag pratade vi om inlägg. inlägg för 1800 kronor känns väl inte så himla upphetsande med tanke på att vi inte vet om det hjälper. nåväl, efter den här veckan ska vi bestämma hur vi går vidare. det blir ju... spännande...

mbh sa...

otroligt att du kunde springa så med tanke på vad du måste haft i kroppen som lurpassade (och gav sig tillkänna idag)!