onsdag 18 maj 2011

9 dagar kvar

Det blir mycket marathonfunderingar nu! Detta upptar ju en stor del av tankeverksamheten för tillfället. Hur ska jag lägga upp dessa sista 9 dagar? Vad säger ni marathonrävar där ute? Och ni andra... Med bara ett marathon i bagaget känner jag mig som en rookie. Jag har förstått att jag ska äta bra och sova mycket sista veckan. Undvika alla elaka virus.

Jag beställde igår ett par ruggigt snygga shorts från Runners´ Store. Idag ringde de och sa att de var slut i min storlek. Nu funderar jag på att använda befintliga träningskläder, men kanske knyta en rosa sidenrosett i håret? Men ska jag ha keps fungerar inte det.

Och hur ska jag springa sista 9 dagarna? Jag har tittat på några program men tycker inget riktigt passar mig. Inget långpass, men hur långa pass kan jag springa? 10, 12, 15, 18 km? Nu läser jag att Anders Szalkai säger att man ev. kan lägga in ett "reserv-långpass" cirka 4-6 km kortare än ens längsta långpass, om man känner sig fattig på långpass. Jag har ju helt klart färre långpass i kroppen än vad jag skulle önska. Kanske vore det bra att jag tog ett 21 km-pass på lördag ändå?

Ja, som ni förstår är det mycket att fundera på. Jag går in en marathonbubbla nu och kommer väl ut någon gång i början av juni förhoppningsvis...

5 kommentarer:

andreas sa...

det kommer gå superbra men du får sluta springa runt limsjön nu kramar

slans sa...

tyvärr har jag ingen aning om hur du ska springa. man funkar ju så olika! men fräscha ben är ju måste måsta på maran förstås...

LinaTriathlet sa...

Åh vad spännande med maran. Ska bli kul och höra om din springande resa sen. Jag har aldrig sprungit någon mara men jag är taggad, suger in så mycket tips jag bara kan inför mitt helgalna mål :)!

Känner igen mig i vad du skriver, tankarna är fokuserade, många funderingar hit och dit, tänker på ironman varje dag. pirr i magen!

lycka till med uppladdningen inför maran!

mbh sa...

du har så många mil i kroppen efter skid och slöpning så jag är inte ett dugg orolig för dig. om du tar ut dig med ett långpass kankse du blir sjuk? puss

Sofie RW sa...

Det kommer att gå superbra! Och det är mysigt i bubblan!