onsdag 18 maj 2011

Voltande bil träffade joggare

För en stund sedan ringde min bror. Han frågade om jag blivit påkörd av en voltande bil! Min bror hade nämligen fått ett sms: Har Jonna blivit träffad av en voltande bil?

Det var inte jag utan en annan löpande kvinna - och hon sprang utmed min älskade Limsjöväg! Därav trodde sms-skrivaren att det kunde vara jag eftersom jag brukar roa mig runt Limsjön. 200 meter av totalt 7 km stig runt sjön löper längs med en bilväg. Kvinnan träffades alltså av en bil som voltade ner från vägen. Tryck på den röda texten för att komma direkt till artikeln. Hon verkar ha klarat sig utan allvarliga skador. Vi såg ambulansen och brandbilarna vid olycksplatsen när vi kom hem från jobbet - och sprang själva förbi en timme senare.

Jag äter en skål jordgubbar för att lugna känslorna.

8 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Men usch! Man tror ju inte direkt att nåt sånt ska hända när man är ute och springer..

Och appropå maran så skulle jag satsat på några få men lite snabbare pass fram till början av nästa vecka och därefter bara något kort och lätt pass. Möjligtvis ett lite halvlångt pass i helgen, men risken är ju att det sliter lite väl mycket.. Men hur du än gör så tror jag det kommer gå toppen, lita på dig själv och din förmåga!

Elina sa...

Fy vad obehagligt! Och vad chockerande för Andreas att få ett sånt sms.

therese sa...

tänkte också direkt på dig och hoppades att det inte var du. och det var det ju inte!

mbh sa...

herregud! helt otroligt. hörde också ambulansen.

Annika sa...

Men gud vad hemskt. Jag är expert på att föreställa mig olyckor och tänker nästan alltid när jag möter en bil att den kan förlora kontrollen av 1000 olika anledningar och råka styra över på sidan där jag befinner mig. Man är ganska utsatt i trafiken men som tur är så händer det inte sådana där olyckor så ofta. Skönt om det gick bra, lät väldigt allvarligt annars...

Tycker att de flesta verkar gilla att springa i keps, oavsett om det är sol eller regn. Ser fram emot att höra vad det blir för tävlingsutstyrsel på dig :)

(Min kille springer 16 km på lördag och sen ganska lugnt tror jag. Han börjar visserligen känna sig lite sliten efter en monstervår med mycket hårt program som han inte fuskat från en dag tror jag)

Wii! Det är nära nu! Fatta egentligen. Så spänd för er skull. Heja heja!

Jonna sa...

Hörde på Radio Dalarna imorse att hon (en tjej i 20-års åldern)klarat sig undan med en kraftig hjärnskakning!

Therese sa...

Men gud, vad är oddsen på det liksom? Det var som skidåkaren som blev skjuten av en jägare i vintras, eller snubben som skidade in i en älg. Det borde liksom inte kunna hända.

Annelie J sa...

Hej !
Satt och sökte runt angående vad alla tidningar skrivit angående olyckan ...

Det var jag som va ute och jogade och blev träffad av bilen.. Det är sådant som kan hända, men mår inte jätte bra just nu. Hoppas du fortsätter att träna därefter, för jag själv tränar runt där.

Vilken fin blogg du har ! Ville bara säga det! (: Kram Annelie. ( jag som blev påkörd av bilen i onsdags ! )