söndag 17 januari 2010

Trösttårta

Först åt jag lunch med söta Fridah. Bredvid henne känner jag mig som en dammig, grå chokladbit medan hon är en sprakande rosa pralin. Vi pratade som alltid om det mesta som ryms mellan jord och himmel.

Sedan bjöd älskling mig på trösttårta, i form av semla, på samma konditori som jag just lämnat. Personalen där tror nog snart att jag stalkar dem...

Och nu har jag lyckats vara föräldravikarie åt en st ettåring och en st treåring alldeles på egen hand för att deras mor ville gå på Friskis och deras far var på innebandymatch!

Senare Snabba Cash på bio!

Det är nästan så man glömmer bort att jag får försöka utveckla en ny gångstil där det ser ut som jag stelopererat vänster knä och får gå med helt rakt ben i en svingande rörelse för att jag ej kan böja knäleden...

5 kommentarer:

Elina sa...

Vilken mysig dag! Jag måste också gå på bio snart...

Fridah sa...

Men sööötooo.
Du är junte alls dammig och grå! Så får man inte tänka. Vad var det vi sa om det där med jämförelser?

andreas sa...

vikariatet gick bra gumman du var så omtyckt här kram och du är inte grå du är rosa

Jonna sa...

Jag inser att det lät lite väl självutplånande i inlägget... jag menade faktiskt mest bildligt, att F var så himla fint klädd och med läppstift och allt, jag kände mig liksom lite dassig.

Malin sa...

kul, hur var bion? puss