söndag 31 januari 2010

En helg i gymmet

Det är inte konstigt man längtar en smula nu...

*

Dalarna och Leksand blev ännu en gång denna vinter drabbad av kylan. Och vid -25 går även min gräns för utomhusträning. Vid nyår åkte vi en hel del skidor vid minus arton, tjugo... men att exponera kroppen för -25 under långpass känns inte bra.

Så det har blivit en gymhelg. Och en myshelg. Ett bra styrkepass igår med sambon, och ytterligare ett bra med lillasyster (bilden) idag. Då hon bor i Uppsala numer och studerar, är det ju himla kul att få styrketräna med henne! Vi peppade varandra och det blev ett riktigt bra axlar triceps pass. Och igår blev jag vän med bänkpressen (jag och denna bänkpress, det är som att vi har en relation där man ibland är vänner och ibland ovänner...) igen, även om det inte var några rekord. Men 40 kg 8+7+6 är jag nöjd med med tanke på att styrketräningen prioriterats längre ned på listan under skidsäsongen...

*

Nu hoppas vi på varmare väder i veckan! En sådär minus tio, femton i alla fall...

1 kommentar:

Elina sa...

Det var riktigt kul och peppande att gå med dig! Och jag lärde mig att jag kanske ska till tyngre vikter än vad jag gör. <3