söndag 17 januari 2010

Idag var inte dagen

Idag skulle det bli en bra dag, en dag då mina knän en gång för alla visade att nu är det sluttramsat, nu är det full fart framåt med löppass av olika sort, långpass, fartpass, kvalitetspass.

Idag var inte dagen då mitt knä skulle ge upp helt efter 11 km löpning så jag fick linka sista km hem i snålblåst och tunna kläder.

Men idag blev den dagen. Så i morgon blir dagen jag måste ringa vårdcentral och/eller Sportskadekliniken för att på nytt - ett drygt år efter sist - konsultera om knähelvetet.

Om det inte skulle ha funkat att åka skidor så skulle jag lagt mig ner i sängen, dragit täcket över huvudet och bara grinat just nu. Men tack och lov så har det fungerat bra och utan känningar, så nu står allt hopp till att det ska fortsätta gå bra att åka just skidor. För jag antar att oavsett vad så får jag ett nytt löparförbud nu.

3 kommentarer:

Elina sa...

Vad tråkigt systeryster! Ta det lugnt nu... PUSS!

elly sa...

men neeeej, vad är det för fel på ditt knä? mitt brukar sällan ge upp helt, jag har bara lite småkrämpor då och då. nu har jag i och för sig haft känningar ett tag utan att jag ens SETT ett löpband på över en månad.

Malin sa...

gumman, är det sant? tråkigt värre. tränar du för hårt? eller vad tror du? kram