onsdag 13 januari 2010

Tjejmilen 2010

Min lillasyster har bestämt sig för att springa Tjejmilen 2010! Hurra säger jag! Jag blir alltid lika glad om folk vill börja springa mera. Är man redan frälst så vill man gärna frälsa andra... Själv har jag sprungit Tjejmilen en gång, 2008. Då var jag ganska "ny-frälst" av löpning... (och med det menar jag inte att jag är någon slags elitlöpare idag för det är jag mycket mycket långt ifrån)

Jag har dessutom egocentriska skäl till detta. 9/10 löppass springer jag själv. Och det är kul, det med. Men löpningen blir faktiskt både roligare och mer utvecklande om du springer med andra ibland!

På tal om löpning så fick jag denna fantastiskt roliga bloggkommentar från en läsare...
Förresten så drömde jag om dig i natt, jag var ute och sprang med dig (jag som avskyr löpning) Ingela & Sofia var också med och sprang, men en annan väg. Elina skulle ha sprungit med oss, men hon stannade i stället kvar på simhallen och tog kort på en kille med min dåliga kamera :P Jag var så imponerad över mig själv i drömmen att jag kunde springa lika fort som dig och att jag orkade lika långt. Och när vi var framme och jag trodde att vi sprungit flera mil, så sa du att det bara var en kilometer, och vi var helt slut, haha. Och din mamma sa att det var en sån förlösande känsla att springa!

5 kommentarer:

Elina sa...

Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att bli lika frälst som du. Det är mest en utmaning för min del, och att ha ett mål med träningen. Ska du springa i år? Du får slita med mig i sommar :)

Haha, vilken rolig dröm! Speciellt biten med att jag stannade kvar och fotade en kille haha!

Frida sa...

Haha.. det är helt ok! Roligt nog så är jag as sugen på att springa nu. För det gick så himla enkelt i drömmen! Ska nog investera i ett par springskor till sommaren =)

Nee de borde inte sitta där i flera dagar tycker man ju, man kanske. Du märker väl nästa gång du ser mig om det har börjat växa havrestrån ur munnen på mig :)

linnea sa...

Jag blir också med på tjejmilen till sommaren :)

Andrej sa...

Haha, vilken rolig dröm. Och att såna drömmar kan kännas så verkliga är ju helt... overkligt.

Malin sa...

men gud varför har jag inte fått veta detta?