onsdag 20 januari 2010

En salt tjej

I min handväska finns just nu, förutom hårsnoddar, Försvarets hudsalva, bankdosa, kam, pennor, ett julkort, ett mail, en annons, ett recept, - ett antal små saltpåsar från McDonalds där vi köpte kaffe igår!

Dessa små saltpåsar är det bästa med McDonalds! Jag älskar ägg och har gärna med mig i matpåsen för mellanmål. Men hur gott är ägg utan salt? Att släpa omkring på ett saltkar är bökigt. Lösningen är saltpåsarna.

Är du salt eller söt? Jag gillar både salt och sött, men kanske ännu mer salt, popcorn framför allt. Men hur salta ska popcornen vara? Jag och sambon delar gärna en balja popcorn i soffan emellanåt, men han vill ha de för salta. Så han smygsaltar och jag gömmer saltkaret...

7 kommentarer:

Anonym sa...

jonna, lagom är bäst :) alltid bäst!

emelie sa...

det va emelie som råkade bli anonym :)

Frida sa...

men åh va tråkigt, det som är så gott! du får göra det några gånger till så du lär dig att se när den är klar! :)

Och popcorn ska vara lagom saltade, de måste smaka mer popcorn än salt =)

Elina sa...

salt tror jag... chips. en rätt salt ost på smörgåsen till kaffet. men såklart sött ibland. man kan ju blir rusligt sugen på något sött efter middagen t.ex. :)

Sofie RW sa...

Jag är också riktigt salt! I gröt har jag allt för mycket salt för andras smak, men salt havregrynsgröt, mums. Och hellre popcorn eller chips än sötsaker; glass undantaget dock.

Hihi, vi brukade sno dedär saltpåsarna under studietiden så att vi hade till tequilan :)

m sa...

jonna lilla vän du kan väl köpa ett litet jozo saltkar på affärn, det kostar under tian. eller snor ludvigsson & co det då? :)

andreas sa...

tar du hem toapapper från jobbet oxå??? kram