tisdag 26 januari 2010

Med Löpningens Dag i tanken

På olika håll har man idag firat Löpningens Dag. Jag har också firat, på det sätt jag kunde...

Först middag. Hemgjort mos, ugnsstekt hooki med olivolja, pressad lime, salt och peppar. Gröna ärter, avocado och räkor. (Kära bror, räkorna och limen tog jag med mig hem från lunchen på Siljan. Jag kunde bara inte slänga så mycket mat! Så jag fick en ask att ta hem resterna i...)
Sedan gjorde jag två väldigt snygga matlådor. Vem blir inte glad av en sådan matlåda? Notera dillkvisten!
Och därefter begav jag mig till det kära gymmet. Springa vågar jag inte än på några dagar, men jag var en duktig flicka och startade mitt rehabprogram enligt sjukgymnastens order. Jag styrketränade ben! Samt mage, rygg. Det känns viktigt och mycket prioriterat nu.
*
Jag har ju liksom i min enfald trott att styrketräning ben var onödigt för mig som åker mycket skidor/löptränar. Tänkt att i gymmet där tränar jag överkropp...
*
Ha! Det var mjölksyra i benen från första stund. Tydligen tränas benen och musklerna något annorlunda vid styrketräning, och tydligen är det förebyggande träning...
*
Därefter en ordentlig stretch. Så med Löpningens Dag i tanken, tränade jag allt jag kunde för att bli en bättre, starkare och mer hållbar löpare framöver!

4 kommentarer:

Elina sa...

God mat minsann! Gillar inte bror att du tar hem mat från Siljan? Det är ju inte första gången... :)

Jag kände mig trött i vissa muskler idag. Vissa övningar som brukar gå lätt gick tungt, och vissa tunga kändes lätta. Konstigt det där.

Sofie RW sa...

Oj vad den maten såg fräsch och god ut!

Jag har också tänkt likadant som du gällande styrka och ben; men man får påminnelser om att man bör träna hela kroppen när man är skadad. Bra jobbat med rehaben!

Frida sa...

och vi såg dig :) du är galen som cyklar på vintern! Jag skulle ramla direkt! eller har du några super däck kanske? =)

Malin sa...

riktigt frida - hon är knäpp som cyklar vintertid och utan superdäck dessutom.


Vilken mat!! När får vi komma på middag då he he:)