lördag 9 januari 2010

Kinnvallsjösätra, Fejmån och Vålbrändan

Jag är hemma! Och jag är som alltid hemmalycklig över det... Men oj vad jag kommer sakna mycket saker med semester, fjäll- och stuglivet. När jag duschade nyss och lät den sista doften av ved och eld rinna ner i avloppet tänkte jag på allt det där jag kommer sakna...
*Sovmorgon
*Kokkaffe
*Kunna träna för- OCH eftermiddagspass i dagsljus! Mitt ansikte är fortfarande rödrosigt efter all uteträning i minus 20...
*Lugna, långa kvällar med kortspel och härlig familj och vänner
*
Men och andra sidan ser jag åter igen fram emot....
*att inte bara längskidträna även om det blivit många fina mil (se kortet!)
*osötad kanelmüsli och kokta ägg istället för öl och chips, rödvin och choklad
*vår dusch och vår säng och fönster som inte drar
*träffa de fina som inte varit uppe i stugan
*
Men hej hej hej, vad är grejen med den här dunderkylan? Dalarna har som bekant drabbats av den under lång tid nu och under vår fäbodvecka har det varit mellan minus 20 och minus 30 varje dag! Hemma i Leksand dock ännu kallare, mina föräldrar har haft minus 31! Hur utetränar man då bäst?

5 kommentarer:

Hanna sa...

Yes, första kommentaren går till...... Hanna! Vill återigen tacka för dessa fantastiska dagar med er. Och de andra så klart. Vad mycket kul, bus, tokigt, gott, hurtigt, härligt och trevligt vi haft! TUSEN TACK även till Ingela och Rune om ni läser detta! Jag är verkligen glad över att ni ville låta oss komma och bo i er jättefina stuga. Stora kramar!

mbh sa...

välkomna hem - känns mkt bra att ha er hemma igen o se att det rör sig på "ar sida". Puss på er

Andrej sa...

Uteträning inomhus. Jag fixar inte denna kyla.

andreas sa...

man tränar inte ute jonna det hoppas jag du förstår skönt att ni är hemma igen kram kram

Petra sa...

Åh, vad härligt det låter. Doften av kokkaffe...I like!