torsdag 14 januari 2010

Morgnar och kvällar

Den här veckan har inte morgnarna varit särskilt roliga. Imorse vaknade jag efter en natt där jag bland annat drömt om det jag ska göra i morgon.

...jag längtar tills i morgon eftermiddag.

Sedan råkade jag köra upp på trottoarkanten på vägen till jobbet.

Som tur är har kvällarna varit så mycket bättre. Visserligen börjar det bli ganska tröttsamt att aldrig träna i varmare än -16 gr, men skidspåren i Källan är snabba och glatta. Milen tar 47-48 min att åka och det är snabbare än jag räknat med, på träning och sex veckor innan Tjejvasan.

...jag längtar dock även till en kropp som inte är stel och knakig av kyla, att kunna springa i shorts och sitta med solen mot ansiktet.

5 kommentarer:

Elina sa...

Alla har vi varit upp på trottoarkanten någon gång :)

Längtar också efter värme... Det här är inte kul längre. Även om ni kanske skulle tycka att det är varmt med -9 som vi har idag...

amanda sa...

Hej :) Jag ramla på knät för ungefär 3 årsedan och det har blivit värre och värre i knät så jag sökte upp en läkare som skicka en remiss till dagoperation i Mora. Jag kommer kunna åter gå till mina aktivteter om 1 till 2 veckor. Det är en rätt så smärtfri opertaion. Lycka till! :)

emelie sa...

jo visst lockar våren, sommarn och värmen.. men är det inte underbart vackert med rimfrost och snövallar:) finns tom i sthlm den här vintern!! kors i taket

Malin sa...

har de ett halvmilsspår där också, skulle gärna hänga på nån gång. Puss

andreas sa...

källan? det ligger ganska nära oss men aldrig ett besök kram