söndag 24 januari 2010

Öjesjön, Norra Julgåsviken




Jag är glad att vara hemma, efter en så fin helg med tre fina vänner i ett hus vid Öjesjön och Julgåsviken i Malung. Mycket skratt och prat, goda middagar och luncher, fika och vin. Och en hel del träning, det var ju träningsläger!
*
På lördagen begav vi oss till Malungs Elljusspår. Jag och fröken Sjöström (bilden) begav oss ut på 15 km-slingan. Spåren var helt gudomliga, vilket man ju inte är bortskämd med! Nypistade, hårda spår med stadiga kanter och bra glid. Jag hade fått för mig att Malung var platt, men backarna som vi skulle både upp- och nerför var som slalombackar... bra sug både i benen och magen! Ett underbart och utmanande pass. På eftermiddagen åkte vi på Öjesjön. Jag åkte fyra varv i ett 3 km-spår, 12 km. Total summa lördag 27 km.
*
Innan hemfärd idag sladdade vi runt på sjön igen, 9 km idag. Det blev 36 km åkning för mig under helgen vilket jag är glad för, då vi även hann med väldigt mycket annat! Mycket stakåkning när vi åkte på sjön så armarna har fått jobba hårt denna helg, benen har fått vila förutom í elljusspårets backar.
*
Nu längtar jag tills JW kommer hem från jobbet! Det är underbart att vara så glad att få komma hem, och att komma hem till både nystädat hem, tulpaner, choklad, kort och världens bästa kille helt enkelt!

6 kommentarer:

Elina sa...

Det lät som en härlig helg! Och jag förstår att det var trevligt att komma hem till det :)

Svar på dina kommentarer:
1. Jag har inte fått min kamera ännu. Beställde den på Internet nämligen. Men kanske imorgon.
2. Jag tror faktiskt inte att någon mer än du (av mina bloggläsare) är så intresserade av att höra mina reflektioner över friskis-pass :)
3. Smaken är som baken. Vissa vill ha chips till alkohol, vissa vill ha kakor, vissa gillar både och.

PUSS!

Sofie RW sa...

Låter som en riktigt toppenhelg; och gårdagens dubbla pass var imponerande! Och mys-gosigt verkar det vara att komma hem också.

mbh sa...

vilken kille! imponerande måste jag säga :)

andreas sa...

härlig helg jonna det där med spåren lät ju underbart det är man inte bortskämd med kram

Andrej sa...

Härlig helg. Sånt mår man bra av, i både själ o hjärta o hjärna...

Emelie sa...

Vilken härlig helg du verkar ha haft!! kul!!

Visst är dom guld värda dom där männen som finns i den allra närmaste närheten :) allt som oftast åtminstone ;)
kram!