måndag 2 februari 2009

Systrarna snurr

Idag skulle jag börja beta av min digra To Do-list. Ringer Ving för att få bokningsnummer och kunna slutbetala. Känner hur jag blir kallsvettig när säljaren säger att hon inte hittar någon sådan bokning eller resenär. ”Är du säker på att det är Ving du ska åka med?” Jag är ju såklart övertygad om detta. Det är ju hon som inte fattar vad jag heter, varför tror alla man heter BORDIN? Det förstår ju vem som helst man inte heter Bordin i efternamn, låter ju som att heta Bordell i efternamn. Men hon hittar inte vår resa och vi får avsluta samtalet. Jag är nu helt på det klara med att jag med sedvanlig klantighet lyckats schabbla till detta så resan är borta och ser våra Marockodrömmar försvinna i fjärran. Loggar lätt gråtfärdig in på min Internetbank och ser att jag i höstas betalat en resa till Apollo. Apollo? Var det inte Ving?

Ringer Apollo som konstaterar att två snurriga systrar bokat en resa till Agadir via dem… Hur snurrig kan man vara egentligen? Men wtf, Agadir baby, Agadir. Känns ofantligt lockande just nu när reslusten är större än störst. Inspirerad av andra resenärer på äventyr I suppose, och vinterkalla Sverige börjar kännas trött och grått!

3 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Men Jonna hihi, du är rolig du! Härligt med en resa, när åker ni? kram

Anonym sa...

hahaha! jag har haft en snurrig/jobbig dag jag med... kanske skriver om det på bilddagboken sen.

kommer bli en gryyym resa!!

shit, du påminde mig om presenter! jisses!

Anonym sa...

ja kom ihåg presenter haha