lördag 28 februari 2009

My new babies

Mina nya löparskor, asics GT-2140 Duomax! Visst svider det litet att mina Adidas som införskaffades i slutet på aug - och som jag således inte sprungit mer än ynka knappa 40 mil i - redan får gå till sälla jaktmarkerna. Men jag får ont både här och var av dem och har aldrig varit särskilt nöjd med köpet, så idag på Stadium i Valbo gjordes nyinköpet. När man provar ut löparskor brukar man få en del hjälp av den förhoppningsvis skokunniga personalen. Tyvärr kunde inte personalen på Stadium Valbo mer om löparskor än min farmor. När jag berättade att jag pronerar i löpningen, har haft problem med värk på insida fötter och under fötter, har haft knäproblem, vilka skor tror ni passar mig? Såg de mest frågande ut.

Men en kille sa i alla fall en tänkvärd sak, vilka skor går du i till vardags? Var på han tittar skeptiskt på mina rosa Converse. Ja, de där är ju inte precis de mest fotriktiga, fortsätter han. Jag har faktiskt aldrig ens tänkt tanken att det är negativt för mina fötter och knän att gå omkring i "dåliga skor" på dagarna. Mina Adidas kanske får börja tjäna som jobbskor istället... Det är ju synd om femtonhundrakronors skor inte ska få användas alls.

Men jag älskar redan mina nya asics, har bara positiva skominnen från asics. Vad mycket kul vi ska ha, jag och mina skor! Hade tänkt inviga de med knappa milen lördagskvällslöpning, men när temperaturen började sjunka ner mot minus -15 gr sköt jag fram det till morgondagen.

2 kommentarer:

Malin sa...

Fina gumman! De kommer säkert få dig att flyga fram.

Anonym sa...

jag har problem med mina innegympaskor. under pass känns det som att jag inte får ut blod i hela foten och det känns jättemärkligt. knyter inte alls hårt. men ingen idé att fråga på stadium då tydligen. använd adidasen på jobbet du!