lördag 28 februari 2009

Algot och ett popcorn

Må så vara att Algot är välvuxen, jag kan sträcka mig till kraftig... men fet? Michaela såg helt chockad ut igår när hon beskådade hans ståtliga kroppshydda, hon kunde liksom inte sluta stirra. Meeeen, vad har hänt med honom? undrade hon. För att åskådliggöra försökte jag fotografera Algot bredvid en tändsticksask, en klassisk liknelse ni vet. Det ville inte Algot. Det blir istället en jämförelse Algot - ett popcorn. Algot gillar också popcorn. Som sagt, en ståtlig katt! Hädan efter kan jag även benämna mig själv som vikarierande veterinär efter att ha tagit hand om en diabetssjuk hund (gett insulinsprutor, samt div medicin) och en epilepsisjuk katt under helgen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

algot är en jättefin katt tycker jag tack för idag igen kram kram.

Malin sa...

jag måste erkänna att jag också tittade en extra gång på honom igår. men ja... vi kan välja att kalla honom ståtlig... eller "kraftigt byggd" :).

Andrej sa...

Men han ser inte tjock ut. Och nu kan du ju söka jobb på djursjukhus?

Anonym sa...

Sumobrottar katt, han ar iaf inte lika valbyggd som varan gamla katt bullen. Dar har han nagat kilo kvar.

Anonym sa...

haha, på bilden ser han dock ganska smal åt. han kanske är fotogenisk eller hur det nu stavas. gullekatt. jag tycker du borde gilla och bo med djuren ibland, saknar du inte det annars? de gör ju så mycket i ett hem.

Anonym sa...

Nog är han en stor och stadig katt med bred ryggtavla.
Nils och han var ju jämnstora!