onsdag 25 februari 2009

En rafflande match

Då tre av de sista sex arbetsdagarna tillbringats på konferens känner jag att det på sin plats med en uppgörelse. Vem anordnar egentligen bästa konferensen, är det Moraparken eller Ejendals arena? Spänningen är olidlig, vem ska gå segrande ut striden?
Moraparken
Frukt: Endast äpplen (o poäng)
Toaletter: Illaluktande (o poäng)
Pausunderhållning: Vasaloppsspåret utanför fönstret - känna in Vasaloppsstämmingen. Eliasson från Rättvik som sa att han ville anställa mig. (2 poäng)
Gratis pennor: Taffliga stiftpennor (0 poäng)
Konferensinnehåll: Missbruksföreläsningar av varierande kvalitet, jag minns uppskattningsvis 1 % av innehållet. (o poäng)
Ejendals arena
Frukt: Äpplen, päron, bananer, apelsiner (1 poäng)
Toaletter: Mycket fräscha (1 poäng)
Pausunderhållning: Titta på hockeyträning - känna in kvalseriestämning. (1 poäng)
Gratis pennor: Väldigt fina behagliga kulspetspennor (1 poäng)
Konferensinnehåll: Försäkringskassan redovisar sin nya killer-taktik. Gagnef redovisar "Gagnefsmodellen" som ger alla andra kommuner prestationsångest. (1 poäng)
Matchanalys
Vi kan då konstatera att Ejendals är i en formtopp och slår Moraparken med hästlängden. Musklerna är deffade, formen piskad upp till max, adrenalienet flödar och Ejendals vinner utan större svårigheter. Och jag vill aldrig mer se en konferens så länge jag lever. Efter åtta timmar känner jag att jag lider av bokstavsdiagnosen JVBSMUOGS. (JagVillBaraStällaMigUppOchGallSkrika).

4 kommentarer:

Elina sa...

jag tycker det verkar rätt roligt med konferens... eller jag vet inte. men jag tyckte alltid mycket om personalmötena i alla fall :D

Anonym sa...

Och jag som längtar till gratis fika och lunch men det här tog ner mig på jorden direkt.

Anonym sa...

stiftpennor is the shit! klarar inte av att skriva med bläck, jag bara skriver fel och kladdar blåa prickar på händerna så fort jag håller i en kulspetspenna.

Malin sa...

ännu ett roligt o ambitiöst inlägg. du är på topp ser det ut :) bloggtopp!