söndag 1 februari 2009

Egoanalysen

En kul sak med att vara registrerad på jogg.se eller liknande är att kunna föra lite egostatistik över sin träning, jämföra månader, vad man har tränat, hur det har gått och så vidare. Bra i utvecklingssyfte! Sen jag började registrera träningstid så är januari-09 min bästa månad, känns kul för jag har ändå haft mycket denna månad. Oktober-08 är tvåa med 26,17 h. Då bestod träningsmånaden av 15 löppass (underbart...) och 15 "övrig träning". I januari tränade jag 27,14 h vilket bestod av 6 löppass, 9 längdskidpass och 17 "övrig träning" (framför allt styrketräning). Med dagens längskidåkning inräknad har jag åkt 17,6 mil skidor vilket känns över förväntan, hoppas på en kanske 5 mil till innan Tjejvasan i alla fall.

Nu tänker jag försöka vara seriös med skidåkningen fram tills Tjejvasan 090221, sen får det bli mer ordning med löpningen. Har som ambition att ha en seriös löparvår, om knäet håller vilket jag förutsätter iskallt, med kvalitetslöpningspass med fartlek, intervaller och backträning blandat med olika distanspass. Ok klart slut på egoanalys.

5 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till kram kram

Anonym sa...

Skal ifran thailand! Hoppas allt ar bra dar hemma, puss

Malin sa...

ååååh jag vet inte om jag vill ha statistik av den där typen? Räknar du in träning i sänghalmen också? Eller hur 17 får du ihop så mycket tid????? Ha ha

Anonym sa...

man kanske skulle regga sig på den där joggen. då kanske man pressar sig själv lite till också. eller så blir jag deppig över att jag är så klen. :)

Anonym sa...

oj oj. hur orkar duuu? hur hinner duuu? men visst är du duktig.