söndag 8 februari 2009

Jag gillar äga


För några år sedan hade Moderaterna en kampanj som hette Jag <3 Äga. Även om jag inte sympatiserar med (m) så kan jag absolut finna en glädje i ägandet. Parallellt med andra intressen som träna och äta, så skänker köpandet en viss form av tillfällig tillfredsställelse. Min dag på stan i fredags gav mig ego, ego, ego. Alltså, förutom en sak köpte jag bara saker åt mig själv. Ego, alltså. En röd kjol, ett blått linne, två solglasögon, en snygg tisha. Och framför allt, ett par underbara Nikita-jeans. Och när jag kom till kassan upplyste expediten mig om att det var två för en, så jag fick ta vad jag ville i butiken. För mig innebar det att jag FICK ett par Jim Rickey-sneakers som annars skulle kostat mig tusen spänn! Jag gick därifrån som en nöjd Jonna.

2 kommentarer:

Lineya sa...

Shopping kan verkligen göra en glad, speciellt om man får något gratis.

Elina sa...

åh, jag vill också shoppa! snygga skor! de andra ser jag ju inte så bra, men det är säkert fint det med :)