torsdag 26 februari 2009

44 snabba från Michie

1. När gick du upp i morse? 6:00
2. Diamanter eller pärlor? Dött lopp mellan H&M ”diamanter” och ”pärlor” från Kicks
3. Senaste filmen du såg på bio? Mammut
4. Favorit tv-program? Just nu ser jag inte på tv.
5. Vad åt du till frukost? Fil, banan, müsli, mackor
6. Vad är ditt / dina andranamn? Damn it. Det börjar på I.
7. Din favoritmat? Popcorn. Broccoli.
8. Vilken mat gillar du inte? Kålpudding
9. Vilken är din favorit-CD för tillfället? Laleh, Hello Saferide, Marta Wainwright
10. Vilken bil kör du? Golf
11. Vilken är din Favoritmacka? I like alla slags mackor men försöker skära ned på intaget.
12. Vilka mänskliga drag kan du? What?
13. Vilka är dina favoritkläder? Jeans och en nice tisha
14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? Just i denna stund, Thailand. Är rätt lockad av att resa till Sydamerika, Afrika, Indien också. Transibiriska järnvägen-Peking-Vietnam skulle också funka fint.
15. Favoritklädmärke? Just nu gillar jag Björkvin, mina nya Nikita-jeans.
16. Var vill du dra dig tillbaka? Kinnvallsjösätra
17. Favorittid på dagen? Morgonen, kvällen
18. Var är du född? Falu BB
19. Vilken är din favoritsport att se på? Stora mästerskap
20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks? Majoriteten
21. Vem tror du skickar tillbaks först? Kanske Slansie svarar.
22. Coca Cola eller Pepsi? Läsk är gift. Jag håller mig till öl och Jägermeister.
23. Fotboll eller ishockey? Att titta på eller utöva? Utövar ingetdera, är på hockey en gång per år
24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Morgonmänniska
25. Pedikyr eller manikyr? Har aldrig gjort någotdera
26. Några spännande nyheter att berätta för oss? Nästa vecka ska jag genomföra en liten challenge. Tror nog bara det är jag som tycker det är spännande dock. Redovisar resultat på bloggen nästa söndag..!
27. Vad ville du bli när du var liten? Tandläkare, veterinär
28. Bästa barndomsminnet? Sommarlov i Leksboda
29. Varit i Afrika? Nej, inte än!
30. Nånsin rullat in någon i toapapper? Nej
31. Varit med om en bilolycka? Ja
32. Favoritdag i veckan? Fredag
33. Favoritblomma? Tulpan, gullviva, tussilago
34 Favorit-snabbmatsrestaurant? Fiskburgare på McD
35. Äger du en cykel? Om det nu kan kallas för cykel, ja
36. Vem fick du senaste mailet från? Michaela
37. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Kredit är skit (jag jobbar trots allt med försörjningsstöd)
38. Läggdags? 22.00-24.00
39. Vems svar är du mest nyfiken på av de du skickar brevet till? Allas
40. Senaste personen du delade en middag med? Hanna och jag åt söndagsmiddag ihop.
41. Vad sysslar du med just nu? Skriver och sitter och gruvar mig för att gå till Jägarskolan
42. Favoritfärg? Röd och rosa
43. Hur många tatueringar? 1
44. Hur många sänder du det här mailet till? Ingen eftersom jag lägger ut det i bloggform. Men jag tycker framför allt Elina, Malin, Fridah, Elly och Heléne kan svara i sina bloggar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag är för velig för såna här listor. hakar upp mig på en fråga och kommer aldrig vidare. men om jag får en bloggtorka nån gång, vilket jag nästan redan har, så ska jag ta till den. lovar! det är roligt att läsa i alla fall. puss!

Anonym sa...

jag svarar nog i mailform. får prestationsångest om alla ska läsa det. puss

Anonym sa...

jag såg detta häromdagen, sen glömde jag lite bort det. nu såg jag att f med h hade antagit utmaningen. åh. jag ska försöka samla lite kraft och ta tag i det. det är superkul när andra skriver listor, men det är ju så svårt att komma på nåt bra själv! haha. lite latmaskig åsikt kanske.

Anonym sa...

oj! jägarskola! kommer ihåg hur arg du var på alla jägare när du var liten :)