söndag 15 februari 2009

Mammut

Jag, mamma och syster var på bio och såg Moodyssons Mammut i kväll. Och jag tyckte verkligen, verkligen om den. Det var både skuld, svek, saknad och människans alla tillkortakommanden i samma ask. Och kärlek också. Den utspelade sig i NY, Filippinerna, Thailand och det var en sådan film som jag tar in och tar till. Och när jag går därifrån, det står -22 gr på Sparbankstermometern men den visar alltid fel, och hela himlens stjärnor kikar ner över Noret och mig, så känner jag mig helt utan hud.

3 kommentarer:

Andrej sa...

Oj, och jag som tänkt skippa den filmen. Sett hans andra, men tänkte att han lyckas nog inget vidare med denna. Okej, bara att pallra sig iväg, då då.

Malin sa...

kul att den var bra. en film hollywood behöver. och alla andra också förstås. själv lär jag vänta till den kommer på dvd.

Anonym sa...

Åh den filmen måste jag se. Den verkar riktigt bra! Va kul att ni kommer, ni båda är varmt välkommna. :) Kul att Hanna hänger på, tänkte faktiskt på henne för någon dag sedan. Ha en fin vecka. Kram Jessica