onsdag 25 februari 2009

On my knees

Det är jättefint att få höra att man är en glad skit som skriver och tänker positivt för det mesta. Jag blir så glad av det, det är nästan en av de bästa komplimangerna som går att få för mig. Men inte idag. Allt har bara jävlats. Jag fick ont i magen efter lunch, kunde inte äta något alls mellan 12.00-19.30 vilket inte händer mig så ofta. Visst var spinningen/boxningen skön, spinna och slå ur sig en dålig dag fungerar ju en stund när svetten rinner nerför ansiktet, armarna, benen och mellan brösten, och man kan byta ut frustrationen mot bara trötthet istället, den fysiska trötthet som lamslår både kropp och tanke. Ibland vill jag bara vara sur, ledsen, tjurig. För till stor del är det ju ett val man gör, man kan välja att vara glad, men det går inte alltid att välja rätt. Jag har i alla fall gjort klart mina två första pärlplattor i kväll. De blev söta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I morgon är det fredag, det är en mysig tanke. Vi längtar!

Anonym sa...

Det är ok! Man behöver inte vara glad varje dag... Man behöver lite dalar för att uppskatta topparna tror jag :)