söndag 30 november 2008

Hungerdag

Idag är en sådan dag då min matsäck har ett hål i sig, och jag är konstant hungrig. Jag har sådana dagar ibland. Oftast infaller de på söndagar av någon outgrundlig anledning... Tur att det finns så mycket gott man kan stoppa i sig. Idag har det bl.a blivit varm choklad på Gårdscaféet, smörgås och kaffe hos syster M, hamburgare hemma tillsammans med syster E, fil, nygjord kanelmüsli och svartvinbärssylt, kokt ägg och snart ska jag avnjuta nybakt bröd men balja te till. Smaklig måltid! På bilden den fantastiska cheesecake med körsbärstopping som pappa gjort till gårdagens adventsmiddag.

Jag fick en känsla av tacksamhet nu när jag satt och skrev detta, att jag har mat jag kan äta varje gång jag är hungrig, mat i kylen, i frysen, i affären som jag kan handla. Hunger som ej åtgärdas är ju en hemsk känsla, och det känns ofattbart att det år 2008 finns så många människor som svälter och ej HAR mat att äta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

som jag just skrev på malins blogg så verkade alla systrarna bodin hansen ha en hungersdag igår! men söndagar är väl en sån dag som måste piffas upp med lite mat :)

Anonym sa...

Hi hi. Kul att vi skrev så lika inlägg. Jag hade inte läst ditt innan! Glupande aptit måste ligga i våra gener :)