lördag 15 november 2008

Lördagslöpning och lyxfika!


Efter känningarna i mitt knä i söndags har jag avstått löpning mån-fre denna vecka. Idag strålade solen, jag hade en relativt oplanerad dag framför mig och hade för avsikt att löpa 16,5 km efter en runda jag mätt upp. Löpningen gick relativt bra, jag hade inte direkt någon "power" i kroppen och hade lite småvärk i knäna men det gick! Det kändes mycket bättre än i söndags! Vid 14 km ökade dock värken en del, så kortade den tänkta distansen till 15 km istället för att inte fresta på knäna för mycket.


Nu är jag nyduschad, mätt och belåten efter en lunch bestående av rester, fläskpannkaka och minikeso och en riktig härlig fika med nya nummer av både Topphälsa och Runners world, kaffe, fruktsallad med mandarin, banan, nötter, frön, russin och kanel och chokladboll som jag fått av M! Härlig lördag hittills.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag och per har just blivit bjuda på thairestaurang av pers morfar och mormor! supergott och supermycket... var buffé! skulle bli lunch, men med tanke på att det blev så pass sent och så mycket mat blev det även middag :) skönt att slippa laga idag... bra grund för vinet ikväll också!

funderar på att dricka rödvin nästa helg. känns lite mysigt på nåt vis! jag tänker festen nästa helg som lite av en julfest fast det inte är det.

puss

Anonym sa...

igår började det snöa här uppe! så nu längtar jag som sjutton till advent och adventsfika. och ljus i staken och en stjärna i fönstret. men framför allt längtar jag till jul... ska bli fantastiskt att få vara hemma lite längre. hinna träffa er alla lite mer. hinna med a lite mer...
den här veckan har jag fått sådant flyt med träningen! gått upp tidigt för 30-60 minuter på löpbandet (intervall) innan skolan och sen har det blivit nåt pass på kvällen. mest dans.. :)
ska hem om ett par veckor, men jag kommer inte till leksand nåt. till jul, däremot, måste vi se till att hinna med en riktig långfikaluncheftermiddagskaffe. kram!