torsdag 20 november 2008

Ät- och vildag

Ibland behöver man en riktig ätar- och vilardag! Idag är en sådan dag. Jag ska bara äta och äta. Först frukost (fil, kanelmüsli, te, två stora mackor hembakad fillimpa med lingon i, leverpastej, gurka, pepparmyntste) sen fika på jobbet ska bli bjuden på ett ställe, kanske lite frukt däremellan banan och kiwi, sen lunch på Moskogen (mat, sallad och sen pannkaka?) med vännen E, därefter ska jag städa ett min pappas företags kontor (extraknäck) och passar nog på att äta lite middag där då... hinner nog med en eller ett par fika på kvällen också, på Jägarskolan och hemma! Mat, mat, mat, i love. Jag intalar mig att jag behöver en sådan här dag efter en ganska tuff period både fysiskt och mentalt, har lite kli i halsen och rätt öm i kroppen efter gårdagens andra pass (spinning+box med roddarlaget).

3 kommentarer:

Anonym sa...

det behöver du sannerligen! jag har ständig träningsvärk nu för tiden, vilket jag inte är van vid. jag funderade på att gå på ett pass 6.45 idag... men nää, fy sjutton. jag behövde sova! nu ska jag ha seminarium som jag känner mig måttligt förberedd på, sen hem, fylla termosen med kaffe och bege mig av hem till LEKSAND! TJOHO! hem hit och hem dit :)

Anonym sa...

Ja vad vore livet utan mat? Tiden mellan matstunderna är bara en transportsträcka:)

Andrej sa...

Jajamen!
När du tränar och pressar kroppen finns ett motto:
Ät så mycket du kan, så ofta du kan. Jag har också sådana ätardagar. Känns som om kroppen skriker efter näring. Bara å lyda å äta.
Gött-götti-göttgött