söndag 2 november 2008

I Hemköpskassan

Något av det mest intressanta som finns är ju att kolla in vad personerna bakom och framför en i kön handlar! Det är (tror jag) ungefär lika avslöjande som att kolla in folks sopor. Och nej, det gör jag inte. Idag handlade kvinnan framför mig 1,5 liter julmust, en påse lösviktsgodis och en dubbel-Twist. Unga tjejen bakom mig handlade mandariner och Ben&Jerrys-glass (bakfyllemat?) Jag handlade själv mandariner, bananer och falukorv, och ska snart få äta supergod middag i form av ugnsstekt falukorv och fullkornsbulgur. Ibland blir man riktigt sugen på en del mat, och det har jag varit på falukorv länge. Och pannkaka. Med mig hem från kära vännen M fick jag även två djupfrysta surdegar, så nu ska det väl snart bli ett nytt försök med surdegsbröd också!

3 kommentarer:

Anonym sa...

minns du våra traditionella handlingar på OK varje helg i somras? :D

Anonym sa...

ibland är man stolt över sin kundkorg... ibland inte. nu när jag packar all mat under vagnen skyltar jag med vad jag köpt när jag går hem också eftersom jag inte behöver ngn påse.

Anonym sa...

ja, det är fint när det sticker upp en baguette och några blad från färska kryddor. Men toapapper och tamponger får ligga i botten väl gömda (inte går jag på toa inte, det är jag för fin för...eller? Konstigt det där.)
/Tora