onsdag 5 november 2008

En god pasta är toppen

Jag tycker pasta, och bröd, har fått lite oförtjänt dåligt rykte. Visst är det lätt att äta för mycket kolhydrater vilket ju inte är bra varken för vikten eller energinivåerna, men en god och nyttig pasta ÄR bra mat! Idag blev det grötmiddag men igår lagade och bjöd jag en vän som monterade en lampa åt mig på en av mina favoritpasta!
Jonnas Basilikapasta
Quorn- eller kycklingfilébitar
Matlagningsgrädde
Tomater
Fetaost
Basilika (helst färsk)
Salt och peppar
Bryn bitarna i lite olja, salta och peppra. Tärna tomaterna och låt dem fräsa med. Häll på grädden och klipp i basilikan. Låt puttra tills det känns färdigt. Ha sist i den tärnade fetaosten och låt bli varm. Servera med pasta, gärna fullkornspasta eller kanske färsk om man vill ha det lite för mer. Det är gott med broccoli, ärter etc till! Det här receptet går ju att variera massor såklart, man kan ha i pesto, bladspenat, soltorkade tomater mm mm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

den är god den där! funderar på att bjuda hanna på magdas imorrn :) eller annars kanske jag ska göra den här! hmm...

Anonym sa...

jag har aldrig gjort den där. men kanske ska göra det nu. har några guornfiléer i frysen faktiskt...