måndag 3 november 2008

Ett blåbär på gymmet

Idag missade jag min kära måndags-powerbar till förmån för upptaktsträff på Jägarskolan. Trött som en jag vet inte vad pallrade jag mig istället iväg till gymmet för en knapp timmas styrketräning. Jag måste ju ändå utnyttja mitt dyra gymkort... det var roligt iofs, körde mest cykel, mage, rygg och lite bröst och biceps men jag kommer inte ifrån känslan av att vara en rookie, ett riktigt blåbär! Maskinerna ser ut som avancerade slaktredskap och jag tycker hela jag utstrålar min okunskap. Står och fingrar lite på maskinerna och försöker se cool ut, och hoppas på att det ska komma någon jag känner som jag kan fråga. Tills vidare får jag väl fortsätta med rygglyft, situps och fria vikter, suck.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag lär följa med och vissa dig sis!

Anonym sa...

Hehe, men Jonna, fria vikter är inte dåligt på något vis. Ger ju faktiskt mer träning än vad många maskiner gör, så sucka inte över det :)

Anonym sa...

jag tänkte faktiskt hålla med mango. jag tycker att fria vikter är bättre! och roligare, oftast. men "dyra gymkort"... hur dyrt kan det vara egentligen? mitt iksu-kort kostar 1880:- för fyra månader. studentpris! :)
men ååh, alltså jag måste säga att jag känner mig inspirerad av det du skriver. synd att vi inte bodde i samma stad, det hade varit jättekul att träna tillammans!