söndag 9 november 2008

Regn, lera och ont


En mycket bra helg fick en kass avslutning. Jag skulle springa. Hade tänkt springa 14, sen 15.4, sen 10.7, det slutade med att jag i lera linkade runt 9.9 i långsamt tempo. Anledningen, mitt vä knä som ej slutar att jäklas. Det duggregnade, leran sög om fötterna, men allt det är ok, till och med skönt, flåset var bra, men det är ju bara skit när det gör ont! Då och då högg det till inne i knäet med sådan kraft att jag kippade och svor. Skit, skit, jag vill vara hel, fit for fight, hela tiden. Inte bli begränsad av några jäkla överbelastade leder eller vad det nu är för något.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag behöver inte ens tala om vad du behöver... men jag gör det ändå: VILA!

Anonym sa...

kära jonna man tappar inte allt på att vila en vecka kram

Anonym sa...

Kloka kommentarer från dina syskon. Vila är lika viktigt som själva träningen när man tränar så pass mycket som du gör. Jag tror ditt knä skulle må bra av en liten löppaus. Känns det jobbigt att vila helt kan du ju köra styrketräning eller något annat lågintensivt som inte belastar knäna så väldigt. Kram!

Andrej sa...

Hej

haft problem själv med mina knän. Operationer och annat. Det är vila som gäller, fast det är svårt.
Träna något som inte belastar knäna - så kommer du tillbaka starkare än du var innan.