torsdag 4 juni 2009

Torsdagskäk

Idag har jag till skillnad från hur det oftast är, ätit både lagad lunch (ok det var på Moskogen) och middag. Min version - en något förenklad variant - av spaghetti Carbonara.
2 portioner.
1 pkt Siljans Chark bacon
Fullkornspasta
1 rått ägg
Salt, svartpeppar
Knaperstek bacon och torka bort fettet med hushållspapper. Blanda med den kokta pastan och det råa ägget. Salta och peppra rejält. Servera med minikeso (eller riven ost) och gröna ärtor eller broccoli. Till det drack jag ett glas rött vin, jag menar, det är ju pasta, Italien, vin, det ena förutsätter det andra!?
Näe... jag drack såklart inte vin, det kunde ni väl knappast tro? Det är torsdag OCH jag ska iväg på roddträning. Kanske efter det då.

1 kommentar:

Mange sa...

Och lägg till matlagningsgrädde, och använd bara äggulan, så får du en riktig carbonara. toppa med lite riven parmesan för lyxens skull :) Kram! /Livsnjutaren från Norr.