onsdag 17 juni 2009

Dagens dubbel

Uppdatering 18:55. Jag och min Michaela fick dubbelträna ihop idag. 6.20 möttes vi imorse för simning, nästan exakt 12 h senare möttes vi upp igen för en löptur. En underbar kväll för löpning, tyvärr fick jag ett hemskt återfall i min katarrliknande sjuka med magsmärtor/ illamående vilket gjorde att jag fick lov att stanna och stå dubbelvikt stundvis. Det är bara tillbaka till planering av träningen, maten och dessutom inte tro att jag ska kunna gå opåverkad genom stressen utan att få problem. Attans.
Uppdatering 20:55. Nu har jag legat i sängen ihopvikt som en räka, pratat med mamma i telefon, fått mamma-skäll Nu är det såhär och såhär... ja du är väl lite som jag... men hur tror du att du ska orka hålla på sådär... ätit en banan, fått ett sms av Elina som gjorde mig tårögd, så nu ska det nog bli fint med magen. Nu är det bara att vänta på golfspelaren, kramas och kanske dricka te så är det bra med mig igen.
Uppdatering 09:00. Mamma-skäll är bra skäll, det är omtanke. Nu fick jag ett mamma-sms, du måste (!) börja ta det lugnare! Det är bara så! Ungefär samma ord som golfspelaren försökte banka in i Fartfyllds tröga lilla huvud igår, och som Honey och syster förmedlar med bloggkommentarer och meddelanden. Det är kärlek.

6 kommentarer:

Honey sa...

Men usch Jonna! Låter förjäkligt med den där attans katarren! Det är inte alls bra! Men det har väl alla redan sagt, så jag släpper det och peppar dig för alla dina bra beslut istället.
Det blir en trevlig midsommar och en lika trevlig tid efter det, som du skrev. Det vet jag!
Ses imorrn! Kram och kyss

Elina sa...

Mamma gav väl råd ändå? ;) Som jag hoppas du lyssnar på... Vi är ju rädda om dig.

Ses imorgon! KRAMAR!

Michaela sa...

Ja, fy fy för magsmärtorna. Det var ingen höjdare att se dig ha så ont vännen. Kroppen är finurlig att visa när något är fel och det är viktigt att lyssna på det. Vis av erfarenheter.....

Jonna sa...

Ja det var råd mamma gav, mamma-skäll är något positivt :)

Josefina sa...

Åh va roligt att du tycker om min blogg :) Ja självironi är det bästa jag vet så det blir endel av det...Jag har varit inne och kikat här några gånger ska jag erkänna...blogg-nörd som jag är :)

andreas sa...

vi är rädda om dig kära syster.kram