tisdag 23 juni 2009

Deltävling 2 - Sollerörodden

Ok... VI VANN! Vi vann, vi vann, vi vann... Siljansnäsarn´s första damseger på flera år! Och vi vann den 750 m långa distansrodden på Soll, med två sekunder tillgodo. Det var en perfekt kväll, spegelblankt vatten, det var inte en perfekt start, men vi rodde och kämpade och tog i för varandra och vi orkade och vi var starkast och vi var snabbast! Trots att vi tänkt att vi gör ju alltid bäst ifrån oss på hemmabanan... och annat så visade det ju sig att det här loppet passade oss perfekt. Och styrman fick bada och alla i laget var verkligen galet glada, vi var så värda detta!

För mig är det verkligen ett kvitto på allt slit vi har lagt ner, att fysträningen gett resultat, att rekryteringen lyckats, att vi trots allt är ett sammansvetsat damlag som kan ro. Och nu var vi bäst. Herrarna vann också, så klubben fick en dubbelseger!

Efter korv med bröd och prisutdelning fick jag dessutom några raska kilometer landsvägslöpning innan bussen hann ifatt, genom sommarkvällen och genom vackra Gesunda och vidare.

6 kommentarer:

Elnia sa...

JÄÄÄÄÄÄÄ!!! VI ÄR SÅ BRA!!!

linnea sa...

Är så sjukt glad för er skull. Ni förtjänar det verkligen. Kan tänka mig den härliga känslan att äntligen slå Brudpiga. Nu är det bara nya härliga tag till nästa tävling, när är den?

Michaela sa...

Duktiga ni! Grattis och krams i massor. När är det dags för Rättvikstävlingen? Då kommer vi och hejar!

Linus sa...

Jäklar va kul att höra! Får Gratulera =)

Hanna sa...

Jag är så hejdundrandes stolt över er så jag bara vill skrika!!! Det gjorde jag också igår när jag fick beskedet! Helt makalöst magiskt känns det! Men nu får ni hjälpa till att ta i lika bra imorrn med så jag också får känna på den där segerkänslan. Det tycker jag gott ni kan unna mig... Tack för badet, solandet och pratet idag!
Puss,kram och godnatt!

malin sa...

underbart! jag kunde knappt sova för jag var så glad i tisdags!