måndag 15 juni 2009

Fartfylld goes Tjurruset

Dagens långpass löpning förtjänar ett kapitel för sig. De första 12 km var trevliga, ett bra E-tempo, cirka + 13 gr ute och fina vägar. Sen styrde jag av ner mot Limsjön Runt-sträckan. Att det de sista dagarna har fallit extrema mängder regn tänkte jag inte så mycket på... tills jag stod inför ett fem meter långt, tre meter brett vattenflöde, inledningsvis kanske tio cm djupt. Det gick inte att gå runt. Att stanna eller vända är inte ett alternativ. Alltså, jag springer rätt igenom. Visst, blir blöt men tänker inte så mycket mer på det, förrän jag inser att det inte var en liten pöl utan att banan blivit en å och att jag fick passera rätt igenom kanske tio olika långa, djupa vattenpartier. Under värsta bitarna hade jag vatten nästan upp till knäna!

Det gick inte fort, 20.12 km i 5.46-tempo men jag känner mig ändå ganska tuff som aldrig slutade springa utan fortsatte igenom. Och när jag var klar hade jag ett par rena löparskor och kläder genomblöta av det plaskande vattnet. Till och med sportbhn var blöt.

5 kommentarer:

Elina sa...

Sprang du ensam i slutet eller? Bra jobb.

Jonathan sa...

Nej självklart inte! jag var med alla 20 km, eller typ 12....men jag är glad andå!

andreas sa...

ooouuuu värsta terränglöperskan.

MOR sa...

Var det klokt? tänk om du ramlat och fått svårt att komma upp? Jag skulle aldrig ha vågat...men du är förstås "en envis fröken" också! Kram.

malin sa...

oh my! vi sprang faktiskt runt limsjön en gång med liknande upplevelse. ganska kul med lite oväntad utmaning ändå :)