lördag 13 juni 2009

midsommar



Att vara 14 år, gå på Leksand och gråta med sminket rinnande nerför ansiktet, + 10 gr och spöregn, full som en kastrull... det är inte direkt något jag längtar efter. Däremot... Jag längtar till midsommarhelgen. Tre dagars ledighet. Midsommaraftonslunch med hela gänget. Knytkalasfest på midsommaraftons kväll. Se sig om i världens största midsommargrop för första året på länge. Siljansnäsrodden på midsommardagen. Och midsommardagsfest. Midsommar är dessutom ett sådant fint ord även om det ju inte är mitt i sommaren när det är midsommar. Men sommaren blir ju aldrig ljusare och finare än så. Jag längtar även till i morgon, måndag, solsken och så småningom semester.

6 kommentarer:

malin sa...

jag längtar också, men om mamma o pappa får råda blir det ingen lunch i boda utan middag efter majstången. Kram

elly sa...

ska du inte på helénes och jennys 25-årsfest?

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Hoppas det kommer lite solsken till fredagen bara! Skönt med semester oxå, har du några planer?

kram madde

elina sa...

det blir kanonmysigt!

andreas sa...

hoppas den där 14åringen inte var självupplevt.kram

MOR sa...

Det blev visst lite struligt med midsommarplaneringen! det var inte meningen, jag vill bara så gärna att alla skall komma på majstångsresning i Leksboda och den som vill får gärna stanna efter också! Kram!