måndag 22 juni 2009

blomstertider

Elinas fotografi.

jag gick i grundskolan var det Den blomstertid som kommer som bekräftade att en evighet av ledighet låg framför en. Sen cyklade vi upp till Opplimmen, köpte glass på Fräsgården, promenerade G:a Landsvägen och Mellanbyn och åt falukorv med stuvade makaroner hela dagarna långa.

Senare blev det sitta på glasverandan med kaffe, kaka och snus för vissa. Grilla hamburgare, dricka öl, cykla vinglande hem i sommarnatten med lillasyster.

Nu sitter jag på ett kontor och försöker inte få panik av pappershögar, av sol som skiner ute och att jag inte badat i sjön på tre och en halv vecka. Och nu längtar jag mig blå och grå efter att i första hand arbetsdagen ska ta slut om två och en halv timme, få hålla i darling, och, semester. Och den ska bli ungefär såhär är tanken...
*Fika flera gånger varje dag med fina familjen, mysigaste mannen, värdefulla vännerna
*Laga bra mat, baka bullar, grilla hamburgare, dricka öl, äta glass
*Springa, styrketräna, spinna, simma precis så mycket som jag vill och orkar
*Fara till Hinnsjön, pussas i Skarbohäll, shoppa i Stockholm, Motala, Vallen
*Samla styrka från fötterna ända upp hela vägen ut

Det kan inte bli annat än bästa sommaren någonsin det här!

8 kommentarer:

Slans sa...

När ska vi pussas i Skarbo och shoppa i Stockholm? Så jag kan planera in det!

En braig sommar bli det. Tack för länken. <3

Emelie sa...

vet du vad, igår SPRANG jag i skogen och mådde exakt så som jag känner det när jag läst din blogg! Fast på riktigt! :D Nu jävlar, i sommar ska jag bli fit! Ville mest tacka för inspirationen och hoppas att sommaren blir precis så bra som du tänkt dig!

MOR sa...

Fika flera gånger dagligen med familjen? Det låter bra, det känns som det var ett tag sedan vi överhuvudtaget sågs! Jag saknar min Jonsa-Fia när det blir så sällen vi ses! Kram!

MOR sa...

Fika flera gånger dagligen med familjen? Det låter bra, det känns som det var ett tag sedan vi överhuvudtaget sågs! Jag saknar min Jonsa-Fia när det blir så sällen vi ses! Kram!

andreas sa...

hej jonsa-fia jag vill ha marabou orginal till kaffet.kram

Hanna sa...

Åååh, jag känner sån längtan när jag läser detta inlägg. Längtan till att vara barn med ett oändligt sommarlov framför sig. Längtan efter att vara ledig och bada och fika och vingla hemåt i sommarnatten. Längtan efter alla underbara vänner, trots att vi sågs hela helgen nästan! Och inte minst längtan efter att vara in lööööv.
Jättehärligt att läsa dina fina och mestadels positiva och energigivande inlägg.
Ses mycket snart igen! Kraaaamar från Honey

Linnea sa...

vilket härligt inlägg du skrev. Nu vill jag bara hem till Leksand ännu mer för att kunna njuta fullt ut av sommaren. Det ser ut och bli fint väder nu fram över,så kanske vi ska få bada och njuta av allt det härliga som hör sommaren till.

malin sa...

ja om det inte vore för att jag har ett barn nu så sklle jag vilja vara ett barn. vilka underbara somrar vi haft i boda. men tillsammans kan vi kanske få samma känsla där i sommar igen. iaf nästan...