torsdag 28 maj 2009

En sak som roar mig är träningsstatistik. Annars avskyr jag allt som har med statistik att göra. På jogg.se kan man få fram en hel hög rolig fakta om sin träning. Bland annat kan jag med veckosummeringar se att jag oftast vilat helt en-två dagar/vecka och kör dubbelpass några gånger per vecka. (Bättre också enligt sjukgymnasten än att träna varje dag)

Sist jag vilade två dagar i rad var 21-22 april (halsont) och innan det 22-25 mars (tatuering). Min bästa träningsmånad hittills är mars 31.04 timmar, delvis tack vare Camp de Fartfylld! som jag roade mig med då. Årets bästa löpmånad so far är april 141.6 km. Ska bli bättre! Får se vad jag kommer upp i nu, maj månad.

Nu när hela löpar-Sverige är drabbat av en kollektiv marathonyra inför helgens Stockholm Marathon längtar jag lite jag med. Vem vet, någon gång kanske… målet under 2009 borde i alla fall vara minst en halvmara (tävling) och ett par till tävlingslopp. Det vore ju kul att få till en riktigt bra tid på 10 km-lopp också...

2 kommentarer:

Elina sa...

Jag nöjer mig med att skriva upp i min almanacka det jag gör. "gym", "pm-pass", "sprang" osv :) det är kul att räkna sen!

malin sa...

kära lilla jonna att du skulle bli ett sånt träningsfreak, det trodde jag inte :)