torsdag 7 maj 2009

ena foten före den andra

Jobba. Hem. Tvätta. Byta om. Springa till Näs. Ro. Hem. Tvätta mera. Handla. Packa. Stupa.

Jag längtar tills i morgon. Jag längtar tills helgen. Jag längtar tills efter helgen.

Det här med långpass. Idag ett kort långpass, men ändå. Det är verkligen så underbart, 5.25 min/km, kilometer i bena, bara trampa på, syresätta kroppen, lungorna, varje cell. När jag hade löpförbud en månad i vintras var det precis den känslan jag saknade mest, första, andra, tredje andningen, runners flow, high. Skrev om det i den riktiga dagboken, hur jag saknade det som inget annat i träningsväg kan ge mig.

Borde, borde, borde packa klart nu. Borde gå ner till tvättstugan och göra det sista. Nej, gör det i morgon istället.

Nu, sängen, kanske sova, upp och simma, basta, bra för mina stela lår och leder. Tant.

Konstigt inlägg, konstig jag, vimsig, virrig.

2 kommentarer:

Elina sa...

Du är vimsig du och har många bollar i luften som vanligt. Blir skönt för dig när flytten är gjord! Är nyfiken på gårdagens roddträning?

Malin sa...

åjejoj vilken hysteri. skulle du inte ha passat på att sova imorse då o inte gått upp okristligt tidigt för att simma!? jag har nyckeln till nya lyan nu (men bara 1 av förklarliga skäl). går upp med den till dig. vi är inte hemma när du kommer hem. vi ska till mora. när vill ni ha kaffet klart imorgon?