måndag 18 maj 2009

alla sekunder minuter timmar som vi fått

I min bokhylla står en bok som heter Tankar om tid som jag fått. Medan brorsan får böcker om Kama Sutra, får jag böcker om tid... Upplevelsen av tid är något som inte alltid låter huvudet vara ifred. Jag tänker på tid. Och fördelningen av den. Ofta finns det för lite av den i mitt liv, för det finns ju så mycket som är så kul! Varje gång jag styrketränar tänker jag fan vad kul det är att styrketräna, jag måste göra det oftare, ofta när jag löptränar tänker jag samma sak nu ska jag verkligen lägga tid på kvalitetspass, intervaller, backträning... Och när jag bakar, fikar, lagar mat, pratar i telefon, det här måste jag göra oftare!

Det är tur att det i alla fall är sommartid nu, så att vi slutar 15.30 på jobbet. För vad i hela friden ska man skära bort när man vill så mycket? I min tillvaro blir det ofta laga mindre mat, äta mer fil och omelett, städa mindre och så vidare. Och jag känner mig faktiskt ganska nöjd, jag har bättre balans nu än förr.

2 kommentarer:

Elina sa...

Man blir galen om man tänker på tid!

malin sa...

rätt prioriterat! eller... du behöver nog mer än fil för att orka egentligen...