måndag 4 maj 2009

Fortsatt flyttröra

På något sätt så älskar jag all denna röra... även om den skulle få min mamma att få psykbryt och kanske även mina systrar att få gråa hår. Handen på hjärtat så är ju jag familjens slarver även om jag kämpar emot. Jag tycker nästan det är mysigt, att stå i all röran och parallellt koka ägg för att det är bra att ha i kylen, laga mat (ugnsstekt kyckling, fullkornsbulgur, keso, gröna ärtor), baka kaka inför lördagens flytt (ok det blir inte kanelbullar men nästan lika bra och jag lovar ni får öl också) baka några limpor. Dessutom är det ett sjukt effektivt sätt att inte börja ta itu med det jag verkligen borde, packa flyttkartonger, så tråkigt, så tråkigt...

Nej, bakom spisen trivs jag nog bäst... för tillfället.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ställ dig framför vettja-bättre plats där :-) Hoppas du kommer trivas i min gamla lya. Kram //M

Elina sa...

imorgon ska jag också baka! långpannebröd...

Andrej sa...

Vad härligt! Jag har missat flytten och det. Men fy för den lede för packning. Och uppackningen! Vi flyttade för fyra år sedan och har forf flyttkartongen i källaren!!!

mor sa...

Psykbryt..nåja! kanske, men en skön känsla sedan när ordningen är återställd! fantastiskt också att du kan börja med så mycket mitt i alltihop! Kram mor (som för tillfället bara har en användbar hand och inte är till mycket hjälp heller!)

elly sa...

men du... jag har glömt, eller så har jag aldrig frågat: var ska du flytta?