måndag 11 maj 2009

En dag på kommunkontoret

En del av mitt arbete består dessvärre av den inte alltför upphetsande akt- och arkivhanteringen. Min strategi i detta består ofta i att jag lägger ut allt som skall sorteras in i akten och arkivet på hög i lilla arkivet, istället för att skapa nya akter och sortera det ut i det riktiga arkivet. Denna förnekelsestrategi använder jag mig av tills högen blir så hög att den börjar svaja, och mina kollegor börjar ge mig irriterade ögonkast (inbillar jag mig).

Men idag kära ni har jag tagit itu med åtta månaders ihopsamlad ångest och sorterat ut hela eländet i arkivet och skapat cirka en miljon nya akter. Jag avslutade med att gå ner till tuggen och förstöra dokument. Nu känner jag mig helt ren. För första gången på säkert ett år ligger jag samtidigt i fas med både dokumentation, arkiv- och akthantering och tuggandet. Därför tyckte jag att jag kunde fira med att få blogga några minuter. Annars skulle en stor kulglass, pannkaka med sylt och grädde och lite hångel sitta fint.

6 kommentarer:

Elina sa...

åh, det är så skönt att rensa och slänga och bara bli av med massa skit!

men hånglet får du skaffa ett enskilt rum för!

andreas sa...

låter spännande ditt jobb men bara du trivs så är jag glad.kram

Marie Olsson sa...

Önskar jag kunde vart där och hjälp dig =)

Kramen

Malin sa...

"Tuggen" låter som ett monster ni har nere i kommunhusets mörkaste källararkiv :)

elly sa...

åååh! jag vill fika!

Anna-Lena sa...

Jösses vad du varit duktig! Du är värd alla glassar, pannkakor och hångel i världen! Jag är djupt imponerad!!! Kip up the good work sister!