tisdag 19 maj 2009

Uppför en backe

Idag, riktigt fin roddträning, underbart att ha Marie i båten igen och att få ro utan större smärta från sår! När man inte är störd av det, så kan jag börja tänka mer teknik och ju mer jag ror desto mer inser jag vilken rookie jag är. Våra styrmän gillar liknelser för att få oss att förstå deras instruktioner, ni känner kanske igen tänk på smöööörkniven! och ordentliga isätt! det är ingen glasskiva ni slår på! De andra parallellerna till hängbröst och så vidare kanske är bäst att lämna därhän... Nu hjälper vi taktårorna! De blir ju alles blå i ansiktet här framme!

Efter det var det löpning - backträning, en kort tur men vilken stigning! Jag var rejält trött i benen efter lördag, söndag och måndags utmaningar och sista metrarna upp till masten sög ordentligt, både i kropp och andning. Men efteråt kändes det riktigt fint!

2 kommentarer:

elina sa...

jag håller tummarna för stråk tre på torsdag... :)

malin sa...

åh jag minns! Saknar faktiskt rodden :)