tisdag 5 maj 2009

Stulet från Slans

Dagens önskemål: En färdigflyttad, färdigstädad lägenhet. Och sol.
Dagens godaste: Kalamataoliver på Siljan.
Dagens bästa: Lunch med unga herrarna W och B, träningsvärk, första roddträningen i kväll, pussar.
Dagens roligaste: Elinas blogginlägg om tysta träd och aura.
Dagens "jag-borde-veta-mer-om": Tvåändsstickning kanske?
Dagens värsta: Varför är inte kaffebröd lika bra att äta som blomkål?
Dagens bild (från september-08): Farmor, 92 år, hjälper till att bära flyttkartonger. Hon ska slippa det nu tror jag.

5 kommentarer:

Elina sa...

rätt bra med såna här små listorna när man har lite bloggtorka :) gulliga farmor! idag har jag verkligen fikat. två kanelbullar och glass! gotteligottgott! nu ska jag göra lasagne... puss!

andreas sa...

ett under att du har tid att blogga överhuvudtaget.kram

Anna-Lena sa...

Tvåändsstickning- du måste väl ha något kvar att göra tills du blir pensionär också. Satsa på Sörenstam-spåret nu så kan du ta stickningen, gungstolen och katten i knät lite senare.
Vad är det för skitsnack att kaffebröd inte är lika nyttigt som blomkål! Det är ju nyttigt för själen!!! Kul att prata med dig idag vännen! Kram från mig å jättemagen!

Malin sa...

håller med broder - ett under att du hinner blogga. men svara på sms hinner du tydligen inte... hm...

Elina sa...

nej, svara på sms hinner du inte!!!