tisdag 12 maj 2009

Idag och idag och idag

Idag åkte jag och kollegan närmre 35 mil bil genom Dalarna ner till grannlänet och stannade även på ett kvarglömt café i Grängesberg, drack eftermiddagskaffe och åt blåbärsbakelse som smalt i munnen. Jag lovade mig själv vid nyår att bli snällare mot mig själv och det har jag blivit också.

Idag blev jag kallad för sockärring, kanske inte så negativt menat, men jag har lite svårt att se mig själv som kärring vid 24 års ålder.

Idag satt F med H i av mina fåtöljer och var så söt som bara hon kan i en vit tröja med rosa ränder, och pratade viktigheter. Jag hade velat ta ett foto av henne precis så, precis där, och få henne att för alltid förstå sitt värde och viktighet.

Idag var vi än en gång överfull dambåt på rodden, så kul! Mina axlar är inte med mig längre, efter gårdagens pb och dagens hårdare rodd.

I morgon ska jag testa pannbenet.

6 kommentarer:

Fridah sa...

Men åååh! DU kan vara söt! Och du kan ha värde och viktighet.

Elina sa...

låter som en fin dag med blåbärsbakelse och allt :)

Oskar sa...

Visst är hon något alldeles extra, den där F med h?

linnea sa...

kul att det är så många även denna säsong! Önskar att jag kunde sitta med i båten i år!

Malin sa...

härligt att åka iväg lite. och kul att ni har full båt :)

andreas sa...

gustaf hälsar att han vill bli bjuden på pepparkaka haha kram