torsdag 14 maj 2009

Och allt har en baksida...

...även den så fantastiska rodden. Idag var det nytt rekord för dambåten med 28 st damer som slöt upp vid samling! Vi sprang en uppvärmningstur, jag körde en kombinerad uppvärmning med jympa och styrketräning - armhävningar, magövningar, Plankan - och sedan ut i båten, solen, blåsten... och blödande brännsår.

Tatuera sig några timmar, pierca sig, vad är det... ingenting mot detta. Detta gör tamigfan så ont så tårarna rinner.

Och när styrman gav mig roddförbud tills nästa vecka så var heller inte tårarna långt borta. Skit, skit, skit.

4 kommentarer:

Elina sa...

Aj aj aj! Jag undrar vad det beror på... Tråkigt med roddförbud, men du missar ju inte lika mycket som jag i alla fall...

andreas sa...

men stackars dig hoppas det inte påverkar löpningen bara kram

Linnea sa...

Låter inge kul med roddförbud. Hoppas att såren läker så fort som möjligt.
Men kul att ni är så många på träningen.
Jag vet inte när jag kommer till Leksand nästa gång antar att det blir till midsommar.
kram

elly sa...

jag har inga problem med viktnedgången, det är ju inte som att jag svälter direkt. har bara inte råd att dricka öl och äta skräp. men magen vet jag inte vad den håller på med. brukar ha problem med magkatarr, men det brukar inte kännas såhär. dessutom känns det ganska oförtjänt den här gången. nåja, det blir väl nån ordning nån gång. fortsatt trevlig fredag! kram