fredag 8 maj 2009

Min värld

I min värld finns det massor av härliga människor som ger mig så mycket. De och det visar sig på många sätt, ett är i de roliga, fyndiga och kärleksfulla spår de lämnar efter sig i bloggen! Min saknade Anna-Lena skrev i bloggen härom dagen Var jag lite otydlig varför du behövde ett nytt litet kit inför återföreningen med "ditt hjärta"? Tuggummi för fräch andedräkt, lypsyl för mjuka läppar som ska klara måååånga pussar och ett paket med näsdukar med fint tryck på för glädjetårar. Lite lyxigt med mönster eftersom de kanske ska användas offentligt tex. på flygplatsen till skillnad mot ett helt multipack vanliga vita som du kunde gråta och snora med i ensamhet när "hjärtat" precis hade åkt.

Syster Malin erbjöd sig att stå för kaffeserveringen åt mitt flyttfolk i morgon när vill ni ha kaffet klart imorgon? Elina gör slutsatser på temat hårvolym själv har man så platt hår att man tvingas sova i två inbakade flätor för att få lite volym. och det hjälper föga och mamma kommer med positiva påhejanden avseende att försöka träffa en golfboll du är bara såå lik mig! Vill så väl, men detta med teknik...tur att man har goda grannar och tillika släktingar. Jonna detta med golf, tror du att det är en god ide? Har själv ETT minne från spel av minigolf, det räcker kan jag säga!! Kram mor

Blev ytterligare påmind av detta när jag läste systers inlägg idag och insåg att både jag och Elina faktiskt blev tårögda av glädje för deras skull.

Ja, jag har det bra och är en glad person. Jag har även ett totalt fredagskoncept inbokat med fredagssimning, fredagskjol, dock för kort hår för fredagsfläta, fredagslunch, fredagsgym, fredagsöl... i like!

4 kommentarer:

Elina sa...

:) Du är för fin med dessa inlägg Jonna. En riktigt glädjekick! Du är också helt underbar att ha i sin närhet. PUSS!

MOR sa...

Kära kära barn! Ha en riktigt bra helg. Har dåligt samvete för att vi åker bort men enarmad som jaG ÄR KAN JAG ÄNDÅ INTE GÖRA SÅ MYCKET. KANSKE MIDDAG NÄSTA BFREDAG ISTÄLLET? kRAM.

andreas sa...

lycka till på flytten själv ska jag hjälpa våran rörmokare.kram

malin sa...

ser fram emot morgondagen nu när jag får vara med på ett hörn :) Puss