onsdag 20 maj 2009

Kvartsfigurer och Cloettakillar

Idag hälsade jag på världens sötaste farmor. Hon har alltid en eller tre historier i rockärmen, pojkvänner i hennes ungdom är en favorit (hon verkar ha haft några stycken). Idag berättade hon om när hon träffat en ganska kort kille som hon introducerade för sin pappa. Ska du ha en sådan där kvartsfigur? hade han kommenterat. Kvartsfigur, ett bra ord tycker jag, om än något elakt. Tur att farmor slog sig ihop med farfar som var närmre 1.90. Ja egentligen tycker jag ju om långa killar... Historien om killen som jobbade på Cloetta chokladfabrik är en annan favorit, farmors mamma blev så besviken när det inte höll mellan dem för han skickade alltid med choklad från sitt arbete hem till svärmor.

4 kommentarer:

Elina sa...

Åh, lilla kära farmor! Jag hoppas kan får till ett besök i helgen. Skönt att höra att hon var på berättarhumör i alla fall, det borde tyda på att hon är rätt pigg ändå. Köttbullarna var inte hemmagjorda, men goda ändå. Nu ska jag gå till tåget! Puss!

Malin sa...

Jodå det är väl sådär, saknar viktor otroligt mkt. =( Hur är det sj då? kramis

Anonym sa...

Å jag älskar mormor. Och dig. Vi måste ta hand om varandra nu och prata om mormor. Jag går snart sönder i bitar. Hon lämnar ett stort tomrum efter sig.
/Tora

Anna sa...

haha! Vilken söt farmor!