söndag 8 mars 2009

Utmaning 3 - Camp de Fartfylld!

Nu har jag skrivit om det här jäkla pissinlägget tio gånger, både pga att datorn eller Blogspot strular plus att jag inte blir nöjd hur jag än skriver.

Den tredje och sista utmaningen, som var den enda som egentligen var en utmaning, var Camp de Fartfylld! En maxning av antal träningspass på en vecka, som ett experiment. Tanken var att åtminstone träna minst 10 pass under en och samma vecka och jag gjorde en planering. Totalt blev det 11 pass på 7 dagar (eller 13 pass på 9 sammanhängande dagar om man räknar in förra söndagens löpning och morgondagens pb)
MÅNDAG
1.Cykel 30 min
2.Powerbar 75 min
TISDAG
3.Styrketräning triceps rygg mage 50 min
4.Löpning distans 8,5 km 44 min
ONSDAG
5.Simning 30 min
6.Spinning/box 70 min
TORSDAG
7.Intervall-löpning 35 min + 15 min mage, stretch
FREDAG
8.Simning 30 min
9.Styrketräning bröst biceps axlar mage 65 min
LÖRDAG
10.Cykel + funktionell träning 80 min
SÖNDAG
11.Löpning långpass 12 km 67 min

Hur gick det då? Jag älskar att träna, för mig är det ett stort intresse och ett av livets absolut största glädjeämnen som ger upphov till så mycket positiva saker. Det är inte alltid kul, lördagens "funktionella träning" som ersatte powerbaren var mest krångligt och jag längtade efter vanlig pb, dagens långpass med sylvass snö i ansiktet och iskalla vindar över Lyckaängarna var inte direkt någon himlastormande upplevelse i stil med löpturer ljumma sommarkvällar... men ändå! Jag var seg i benen i mitten av veckan, har haft träningsvärk i överkroppen, men det i alla fall mest varit kul! Det går inte att träna så hela tiden, av både tidsmässiga skäl och att jag tror det sliter på kroppen, jag mår i alla fall bra av att vila helt vissa dagar för återhämtning och senare bättre prestation.

Men för mig är det verkligen glädje, att under en och samma vecka få så mycket glädjekickar av träning känns amazing. Jag var superglad efter tisdagens distanspass med Hanna, det var ljust både när vi sprang ut och när vi kom hem, det har varit grym styrketräning, dagens långlöpning med Marie förtjänar nästan ett inlägg ensamt men fy fasiken vad skönt det var efteråt... från milen och framåt var det även euforiskt, att jag kände mig pigg! Och lugn morgonsimning, svettigaste spinningen hittills...

Jag är i alla fall ganska nöjd med det här, att ha planerat och genomfört det som tänkt men nu är vecka 10 över och nya äventyr väntar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo du som tränar mycket kanske skulle tycka det var kyl med en träningsdagbok på nätet! Jag är med i Shapelink.com och tycker det är super! Jag är ju lite freak på statistik och sånt =)

Kramen från Marie

Anonym sa...

sjukt mycket träning imponerande.kram

Malin sa...

ja kanske du ska börja skriva träningsdagbok istället så slipper vi latmaskar ta del av den träningshysteri :)

Anonym sa...

jag skriver redan träningsdagbok på papper och på jogg.se :D