onsdag 11 mars 2009

Pannkakor och tonfisk

Innan syjuntan.

Min syster http://malinbh.blogspot.com/ bloggade om de amerikanska pannkakor hon gjort härom dagen. Pannkakor kan jag verkligen få cravings efter, med sylt och grädde, fy tusen vad gott. I kväll var jag så grintrött efter en lång dag med spinning+box som pricken över i:et, att jag nätt och jämt orkade fylla två fullkornstortilla med keso och tonfisk. Det var äckligt...


Imorse innan ett viktigt möte, min kollega Jonny står på mitt kontor och berättar om hur trött han är. "Jag skulle nog behöva lite amfetamin". En socialarbetares referensramar... Själv skulle jag nog föredra något nedåtverkande just nu så jag sover sött tills klockan ringer i morgon.

4 kommentarer:

Elina sa...

din middag lät faktiskt lite mysko... men men. det kan ju inte alltid vara gott. puss och god natt.

Anonym sa...

Klitten? Haha. Det var en roligt namn! Men dessvärre fel... Jag kommer hem till Leksand i helgen.. igen. Jag fick en biljett till fredagens match! Kram

Malin sa...

tack för reklamen för min blogg! Pannkaksreceptet hittade jag i din pärm. Kram

Andrej sa...

Ett tips: dubbdäck på cykeln. Har räddat mitt liv mer än en vinter. Och i år tänkte jag: äsch, behövs inte. Korkat för jag åkte i backen första hala dagen.
Kul intervallpass. Ställer du in intervallerna själv eller fixar löpbandet det åt dig?