söndag 8 mars 2009

Utmaning 1 - Avgiftningen




Från början var denna utmaning tänkt som något mer avancerad och ambitiös, men efter en utskällning från lillasyster och en insikt om hur jäkla trist och meningslöst livet är utan mackor till kaffet så lade jag ner. Från början hade jag alltså tänkt ha en avgiftning från både socker, snabba kolhydrater, öl, snus och istället satsa på en detox light med mycket protein. Det slutade med att jag bara avstått alkohol och snus under 1 vecka (eller egentligen blir det ju två veckor). Inte för att jag snusar mycket annars heller (absolut inte dagligen men i alla fall.) Har även försökt äta bra mat och det har även varit en förutsättning för en av de andra utmaningarna, det var heller inte direkt kompatibelt att gå omkring hungrig och genomföra det andra.

Genomförandet gick alltså bra, betyg godkänt fast inte mer. Och damn it vad jag saknade min fredagsöl. Det var tungt. Stackas mig.

Inga kommentarer: