tisdag 3 mars 2009

jag

Du vaknar klockan 22:59:13 av ett sms från lillasyster Hoppas du sussar gott poniii! Imorse vaknade jag med pyjamasbyxorna vid huvudkudden haha. Ja o mor funderar på kupolen nästa vecka hoppas du vill me. Puss! Och du tror att klockan är 04.30 och blir häpen när du inser att du somnat så djupt så fort, att efter bara 27 minuters sömn så känns det som att bli väckt ur djupsömn mitt i natta. Och du går upp igen en minut och vet inte sedan om det är jobbigt eller underbart att du har hela nattens sömn framför dig, 7 timmar innan klockan ringer 6:00, bara att krypa in mellan rosablommiga lakan igen, lägga nalle mot ditt bröst, trycka ansiktet i kudden och in i sömnen, in i drömmen.

6 kommentarer:

Andrej sa...

Snäll syster... eller nåt.
Vaknar typ femton gången varje natt av alla djur och ungar som springer omkring eller slåss och gnyr och skäller i sömnen.
Aldrig utsövd - är det ett motto?

Elina sa...

ja, jag ÄR snäll! att gå upp på morgonen är verkligen ingen hit. men det går alltid bra så fort man har rest sig tycker jag... det är ju att ta steget att lyfta på täcket och resa sig upp som är rövjobbigt.

Elina sa...

nu läste jag igen och insåg att jag läst för fort första gången. om du undrade var allt det där med att gå upp kom ifrån. bra inlägg hur som helst!

Anonym sa...

Vi smider lite planer om våren. :) Först Rom sen därifrån till Paris. Jag hoppas att det kommer bli av med båda resorna, Så himla underbart! hur mår du Jonna? :) kram.

Anonym sa...

alltid skönt när man vaknar och innser att man får sova flera timmar till. Inte kul om det blir tvärtom

Anonym sa...

Heej! :) Jag vet faktiskt inte alls vart hon beställt den.. Hon har ju bara beställt pärlor i rätt färger sen knåpat ihop den helt själv. Du kan höra med henne, hennes blogg är Akols.blogg.se. Den 14:e fyller min moster Anna 40 år så hon ska ha partaj, så vi kan tyvärr inte komma :( Hade varit sååå roligt. men de blir ju fler helger! Vi får styra upp ngt snart, vill ju komma och se din lya. hihi. Ha en fin dag! kram