onsdag 11 mars 2009

Satan i gatan!

Tisdag morgon 5.49, sms från Malin. Nu är det rena isgatan. Jag förbjuder dig att ta cykeln. Ser jag att du tar den blir jag arg. På allvar. Har du bråttom så ta hellre bilen! Puss. Jag vill såklart inte göra Malin arg, så för första gången av typ 150 isdagar denna vinter så GICK jag till jobbet. Vinkade hejdå till Malin och Odin genom fönstret. Malin smsade att hon berättat för Odin vilket föredöme jag är. En av 150 dagar och ändå ett föredöme, tack snälla Malin!

Onsdag morgon klockan 5.55. Åh vad roligt det ska bli att träna på löpband, jäklar i mig, så himla kul det här ska bli, toppenkul, vad pigg jag är... försöker intala mig. Tar cykeln till hallen, det tar för lång tid att gå. Förlåt Malin.

Men satan i gatan, det VAR kul! 6.10 ställde jag mig på bandet för 7 km "fuskintervall". Pigga ben och kul med tempolöpning några kilometer, det var flås, flow, svett och strömmande endorfiner hela vägen ut!
1,5 km uppjogg i cirka 6 min/km
2 km 4.45 min/km
2 km 4.22 min/km
1,5 km nerjogg i 5.30 min/km

Vilka tränar i gymmet klockan 6.00 på morgonen? Jag vet ju vilka som är i bassängen. I gymmet var det jag och ett gäng sjukt trevliga pensionärer som verkar hänga där varje onsdagsmorgon, "välkommen tillbaka!" sa de innan jag gick!

3 kommentarer:

Anonym sa...

herregud. ja, det ska vara du och pensionärerna till en sån sak.

Anonym sa...

Åh! Gamla människor är sötast på gymet! I like!

Anonym sa...

löpband låter hemskt tråkigt i mina öron men grattis till dig om du tycker det är kul.